نیاز های کلیدی برای نرم افزارهای نگهداری و تعمیرات

 در اکثر مواقع توسط خبرنامه های سایتهای خارجی در خصوص نرم افزارهای جدید در زمینه نگهداری و تعمیرات آگاه می شوم در هفته پیش بررسی دقیق تری بر سایتهای معرفی کننده نرم افزارهای نت تمرکز شد و اتفاق جالبی افتاده است! در طی سال ۲۰۰۶ الی ۲۰۰۷ تعداد سایتها و شرکتهائی خدمات نرم افزاری در زمینه نگهداری و تعمیرات را ارائه می دهند بسیار زیاد شده است و شاید تخمینی چیزی حدود ۳ برابر شده است اما موضوع بسیار مهمی که در ارائهCMMS  های مشاهده می شود تاکید آنها بر نیازهای کلیدی مشتری برای استفاده از نرم افزار است .

مبحث برنامه ریزی فعالیتهای نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه و غیره امروزه تا حدودی زیادی برای همه صنایع مشخص است و خواسته های نرم افزاری آنها نیز معلوم است لذا نیاز نیست که روی خواسته های یک سیستم نت مجدد صحبت کنیم (با توجه به اینکه در این سایت بیشترین مطلب

 

 

 

در خصوص الزامات نرم افزار های نت نوشته شده است) تمامی نرم افزارهای نت ارائه شده در شرکتهای مختلف زیر بنای آن را رعایت کرده اند و تفاوت خاصی در مدلهای بروز شده آنها مشاهده نمی شود.اما اکثر آنها متناسب با نوع صنعت طراحی مجدد شده اند و مبتنی بر خواسته ای خاص مشتری تغییراتی در نحوه عملکرد نرم افزار داده اند.که این موضوع در نرم افزارهای داخلی بسیار کم دیده می شود مطمئنا” نرم افزاری که شرکت های خدماتی مثل اتوبوسرانی و قطار شهری نیاز دارد با نرم افزاری که شرکتهای گاز شهری نیاز دارند متفاوت است حال شرکتهای تولیدی که جای خود را دارد و نمونه دیگر مبحث نت مورد نیاز در مباحث هتل داری است که این زمینه در داخل کشور وجود ندارد در حالی که امروز در جهان برای صنایع خدماتی و هتلداری نرم افزارهای ویژه طراحی شده است.

 

 

حال اگر دامنه بحث را محدودتر کنیم و بر روی کارخانجات صنایع تولیدی کشور متمرکز شویم برای تهیه یک نرم افزار نگهداری و تعمیرات مناسب باید چند نکته کلید را در انتخاب نرم افزار و شرکت ارائه دهنده آن مدنظر داشته باشید:

۱- خدمات پشتیبانی نرم افزاری

۲- خدمات پشتیبانی مغز افزاری

۳- خدمات پشتیبانی سخت افزاری  

۴- خدمات پشتیبانی برنامه نویسی

در قسمتهای بعدی به بررسی هر کدام از آیتمها پرداخته می شود تا دیدگاه و نگرشی صحیح برای انتخاب نرم افزار نت داده شود.

 

 

 


0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.