نیاز کلیدی به خدمات پشتیبانی مغزافزاری (دانشی)

 در قسمت اول این مجموعه به بررسی یک ویژگی خاص نرم افزارهای خارجی پرداخته شد و چهار مبحث کلیدی یک نرم افزار نگهداری و تعمیرات را مطرح شد و در قسمت دوم به بررسی ویژگی دیگری از نرم افزارهای خارجی و نیاز کلیدی به خدمات پشتیبانی نرم افزاری پرداخته شد در این قسمت اشاره ای کوتاه به ویژگی سوم نرم افزارهای نگهداری و تعمیرات خارجی پرداخته می شود و نیاز کلیدی دوم که خدمات پشتیبانی مغز افزاری باشد بررسی می گردد:

 در نرم افزار های خارجی نگهداری و تعمیرات ویژگی خاصی دیده می شود که بند دوم نیازهای کلیدی که مبحث پشتیبانی مغز افزاری باشد مرتبط است. نرم افزارهای نت را افراد متخصص در زمینه سیستم نگهداری و تعمیرات پشتیبانی فکری و دانشی می کنند و اغلب سایتهای آنها فقط به ارائه خدمات نگهداری و تعمیرات می پردازند و در کنار ارائه یک نرم افزار مکانیزه نگهداری و تعمیرات بروی

 

 مشاوره و پیاده سازی یک سیستم نت پیشگیرانه یا بهره ورفراگیر متمرکز می باشند و بین تیم برنامه نویسی و کارشناسان نت تعامل همیشگی و قوی وجود دارد در حالی که خیلی از نرم افزارهای داخلی کشور نرم افزار نت جزو کوچکی از نرم افزارهای دیگر آن سازمان (حسابداری ، انبار ، اداری و …) است و نرم افزارهایشان به لحاظ دانش تخصصی وابستگی موقت دارد و با استفاده از مشاوره های موقت از برخی افراد تحصیل کرده در زمینه نت به نگارش الگوریتم و تحلیل سیستم نت پرداخته و برنامه نویس نوشته است! اگر به شرکتهای داخلی ارائه دهنده نرم افزار نت مراجعه کنید و Coinstar locations در خواست مشاوره و پیاده سازی سیستم نت پیشگیرانه را داشته باشید در داخل خود سازمانشان فردی ماهر و با سابقه کار اجرائی در نت ندارند! اکثر نرم افزارهای خارجی مبتنی بر شرکتی با کارشناسان حرفه ای در زمینه نت می باشند و مخاطب خریدار نرم افزار را در جهت پیاده سازی صحیح سیستم نت راهنما می باشند و این نکته بسیار مهمی است که یک خریدار نرم افزار نت باید توجه داشته باشد که پشتیبانی مغز افزاری از محتوی سیستم نت بسیار مهم است. این دیدگاه را از بعدی دیگری هم می توان بررسی کرد:

 

 

اکثر مدیران و کارشناسان واحد نت کارخانجات از محتوی نرم افزار خریداری شده خود ابراز نارضایتی می کنند و یا حداقل اینکه کاملا” راضی نیستند و یا برخی ها هم در سازمان خودشان به کمک واحد آی تی سازمان به تهیه و برنامه نویسی نرم افزار نت کارخانه پرداخته اند!

یک دلیل عمده آنستکه خریداران به دنبال پاسخ گیری از نرم افزار برای خواسته های جاری سیستم نت فعلی خودشان هستند.اما سوالی پیش می آید: آیا سیستم نت کارخانه شما درست برنامه ریزی شده است؟ دوم آنکه نرم افزار خریداری شده بر اساس استانداردهای اولیه یک سیستم نت تهیه شده است و آیا کارآیی این نرم افزار برای نوع فرآیند تولید و تجهیزات کارخانه صحه گذاری شده است؟ مطمئنا” این دو سوال چالش آور است.آیا ما باید نرم افزاری را داشته باشیم که خواسته های سیستم نت ما را پاسخ دهد؟ یا نرم افزاری که خریداری کرده ایم باید سیستم نت کارخانه ما را تغییر دهد و ما مبتنی بر آن باشد؟

یک حالت تضاد دو طرفه پیش می آید سیستم نت از نرم افزار تعبیت کند و یا نرم افزار به سیستم نت تحول ایجاد می کند؟ در کاخانجات ما چگونه است؟

این جاست که نقش مغز افزاری یک نرم افزار نت پر رنگ می شود شرکت نرم افزار نویسی که از پشتیبانی و خدمات مشاوره کارشناسان خبره در زمینه نت بهره می برد می تواند ابتدا به خریدار یک سیستم نت متناسب با کارخانه و محصول و فرآیند تببین نماید و بر اساس نظرات آنها نرم فزار را ارائه دهد و مبتنی بر فرآیند آن کارخانه ماژولهای مورد نیاز را کم یا اضافه نماید ضمن اینکه خریدار نیز به کمبودها و نواقص سیستم نت جاری اش نیز مطلع می گردد و نرم افزار دریافتی را متناسب با فرآیند سازمان خودش درمی یابد و میزان درصد رضایت افزایش می یابد.

اما آیا نوشتن نرم افزار نت در خود سازمان کار درستی است؟!


0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.