نقش RCM برای پیاده سازی CMMS

چند روز پیش در یکی از سازمانهای بزرگ در زمینه فعالیتهای عمرانی و ماشین آلات راهسازی و غیره کارگاه آموزشی نت مبتنی بر قابلیت نگهداری و تعمیرات  ( Reliability Centered Maintenance ) RCM به مدت دو روز برگزار شد در این کارگاه نکته کلیدی مفاهیم RCMدر کارهای عملی یا کارگاه های عملی نمایان می شود که افراد با مشارکت و درگیر شدن با مفاهیم نت مبتنی بر قابلیت اطمینان به وضعیت فعلی نت در سازمان خویش و نیازهای آن به خوبی پی می برند و نحوه ایجاد و اجرای استراتژی نت برای تجهیزات گوناگون سازمان مشخص می شود. 

 سازمانها برای اجرای برنامه نت پیشگیرانه هزینه های زیادی می کند اخیرا” هم مد شده است که برای پیاده سازی سیستم نت به دنبال نرم افزار نگهداری و تعمیرات CMMS ( Computerized Maintenance Management System ) می روند و شرکتهای ارائه دهنده نرم افزار نت نیز متاسفانه آنجور

که باید و شاید به ارائه خدمات مشاوره ای نمی پردازند و بیشتر درگیر کسب و کار تجاری خودشان هستند و بدون عارضه یابی و آدیت نت سازمانها سعی به ارائه تبلیغاتی نرم افزار خویش را دارند! البته این فرآیند دو طرفه است مخاطبی که با دانش کافی به سراغ نرم افزار نت نیاید دچار سرگردانی تبلیغاتی نرم افزارهای نت موجود در بازار ایران می گردد و بعد از گذشت دیر زمانی با صرف هزینه های زیاد نه فقط برای خرید نرم افزار بلکه برای استفاده موقت و ورود داده های ناکارآمد در نرم افزار خریداری شده ، به چالش بی استفاده بودن نرم افزار نت می افتند.
 

 نت مبتنی بر قابلیت اطمینان RCM به نظرم می تواند حتی استراتژی خرید یک نرم افزار نت را نیز مهیا نماید و مبتنی بر استراتژی نت منتج شده از نت مبتنی بر قابلیت اطمینان می توان نیازهای نرم افزاری خویش را پیش بینی کنیم.

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.