گام های پیاده سازی نت PM تا نرم افزار نت CMMS

بسیاری از شرکت و سازمانها برای پیاده سازی یک نرم افزار نت مناسب چالش دارند و وقتی با شرکتهای نرم افزارنویس مواجه می شوند با لیستی از ماژول ها و امکانات نرم افزارهای CMMS برخورد می کنند که خیلی از آنها برایشان گنگ و مبهم است و از طرفی برخی اوقات با مراجعه به سایتهای و کتابهای نت یک لیست بلند بالا از نیازمندیهای نرم افزار نت کپی می کنند که نه مفهومشان درک شده است و نه نیازمند بودن به آن بررسی شده است!

در اینجا مراحل پیاده سازی یک سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات تا رسیدن به نرم افزار نت مناسب تشریح شده است:

  1. انجام ممیزی نگهداری و تعمیرات
  2. تهیه نیازمندیهای سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات سازمان
  3. تعریف پروژه های بهبود و پیاده سازی سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات
  4. پیاده سازی سیستم مدیریت نگهداری وتعمیرات PM
  5. برگزاری کلاس های آموزشی نت تحت شش عنوان آموزشی
  6. تعیین  ماژول های نرم افزار نت مورد نیاز سازمان CMMS
  7. تحلیل سیستم نظام مدیریت نگهداری و تعمیرات سازمان
  8. برنامه نویسی/ بهبود نرم افزار نگهداری و تعمیرات CMMS
  9. پیاده سازی و استقرار نرم افزار نت CMMS
  10. نظارت بر حسن پیاده سازی نرم افزار نت CMMS

این گام ها را در بیش از ۲۰ شرکت کوچک و بزرگ پیاده سازی شده است و سوابق و تجربه نشان می دهد بدون طی کردن این مسیر آنچه که تحت نرم افزار نت خریداری و نصب شده است بعد از مدتی به شکست مواجه شده است و بسیار از پروژه هایی که انجام شده ادامه اصلاح و بهبود آن خرید قبلی بود.

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.