ماژول ممیزی نگهداری و تعمیرات در نرم افزار PM works

addvalue_alexsl_226x150دو ماه است که روی مباحث تکمیلی نرم افزار نگهداری و تعمیرات PM works کار می شود و تحلیل های اولیه سیستمی آنها انجام شده است.این نرم افزار امکانات استاندارد شده خوبی با مباحث نگهداری و تعمیرات دارد و تمام سعی ما این است که آن را از حالت های سلیقه ای و غیر تخصصی نگهداری و تعمیرات دور نگه داریم و هر خواسته ای که فعالان نت خواهان هستند و ارتباطی با مباحث نگهداری و تعمیرات ندارد در آن آورده نشود! (گزارش گردش کار تایید فعالیتهای پیمانکاران نت یا انطباق با فرم های غیر استاندارد و اصولی قبلی و سلیقه ای واحد نت و غیره)

چند مبحث کلیدی در نرم افزار در دو ماه گذشته طرح ریزی شد و چند موضوع دیگر در حال شکل گیری و تکمیل می باشد البته ماژول های پایه و اصلی نرم افزار نگهداری و تعمیرات کامل و در حال استفاده است ولی مبانی و مفاهیم دیگری از نگهداری و تعمیرات در حال شکل گیری در این نرم افزار است.موارد زیر مباحث تکمیلی و ویژه این نرم افزار است که تفاوت های خاص و تخصصی این نرم افزار سبک ، ساده و روان را نسبت به نرم افزار نگهداری وتعمیرات نشان می دهد:

  1. ماژول آموزش نگهداری و تعمیرات
  2. ماژول ممیزی نگهداری و تعمیرات
  3. ماژول دانش نگهداری و تعمیرات
  4. ماژول هزینه های نگهداری و تعمیرات
  5. ماژول سیستم مدیریت آموزش پرسنل نت

در یکی از مطالب قبلی سایت در چند روز پیش در خصوص ماژول آموزش نگهداری و تعمیرات شرح دادیم که ۵ دوره آموزشی حوزه سیستم های مدیریت نگهداری و تعمیرات پیش بینی و طرح ریزی شده است.

در اینجا به معرفی ماژول ممیزی نگهداری و تعمیرات در این نرم افزار خواهیم پرداخت:

به طور کلی تجربه ما در مباحث ممیزی نگهداری و تعمیرات نشان داده است که پایش و نظارت های ماهانه ، سه ماه ، شش ماه و حتی سالانه از کلیه فعالیت های نگهداری و تعمیرات سازمان باعث بهبود کاستی های حوزه نگهداری و تعمیرات سازمان می شود حتی اگر کلیه پرسنل نت سازمان به کاستی ها مطلع باشند این ممیزی های نت باعث تصدیق آنها و برخورد سیستماتیک نسبت به رفع کاستی ها می شود.

در خصوص ممیزی نگهداری و تعمیرات در سایت نت بهره ور فراگیر مطالب بسیار زیادی درج شده است ولی ما قسمت تخصصی سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات برنامه ریزی شده چک لیست های ممیزی نگهداری و تعمیرات را در نرم افزار PM works پیش بینی کرده ایم که به مدیریت واحد نگهداری وتعمیرات سازمان این امکان را بدهد که در تناوب های دلخواه زمانی برای تک تک تجهیزات ، خط تولید ، سالن تولید و یا کل کارخانه وضعیت اجرا و انطباق فعالیت های نت با سیستم مدیریت نگهداری وتعمیرات پایش و نظارت گردد و گزارش ها ونمودارهای تحلیلی آن محل کاستی و دلایل آنها را شناسایی کند.

این ممیزی نگهداری وتعمیرات می تواند برای رسته های زیر به صورت تفکیک شده انجام شود:

  1. مکانیک
  2. برق
  3. ابزار دقیق
  4. تاسیسات
  5. ساختمان
  6. مخابرات
  7. نت خودگردان (اپراتوری)
  8. پیمانکاران و غیره

ضمن اینکه امکان حذف و اضافه رسته های دیگر نیز وجود دارد.اما هر کدام از این ممیزی ها که توسط ممیزین تعریف شده سازمان انجام می شود می تواند برای :

  1. تجهیز
  2. خط تولید
  3. سالن تولیدی
  4. کل کارخانه
  5. سایت دیگر
  6. پیمانکار خاص

طرح ریزی و انجام گردد.بازه های زمانی انجام ممیزی نگهداری وتعمیرات به انتخاب کاربر می تواند :

  1. هفتگی
  2. ماهانه
  3. سه ماهه
  4. شش ماه
  5. یا سالانه

تعریف شود.اما تجربه ممیزی ها و مشاوره های نگهداری وتعمیرات ما نشان می دهد که بهتر است واحد نت ببیند که در چه وضعیتی است اگر در حال پیاده سازی سیستم مدیریت نگهداری وتعمیرات در سازمان است گام به گام پیش برود ابتدا در سه ماه اول به صورت هفتگی یا دو هفتگی ممیزی های نگهداری وتعمیرات را انجام دهد تا کارها و فعالیت ها در سازمان جا بیافتد و بعد می توان بازه های زمانی را طولانی کرد.

گزارشات ماژول ممیزی نگهداری وتعمیرات موارد زیر را پوشش می دهد:

  1. امتیاز انطباق سیستم مدیریت نگهداری وتعمیرات برای هر تجهیز ، خط تولید ، کارخانه و غیره
  2. روند امتیازات در تناوب های زمانی تعریف شده
  3. امکان هدف گذاری و حد مجازی و قیاس وضعیت فعلی با آنها
  4. تفکیک امتیازات و ضرایب اهمیت سوالات ممیزی نت برای رسته های تخصصی نت
  5. جداول قیاسی و تحلیلی از امتیازات به صورت ریز و کلی

این ماژول تخصصی ممیزی نگهداری و تعمیرات برای اولین بار در نرم افزار های نگهداری وتعمیرات داخلی طرح ریزی شده است و مبتنی بر تجربه چندین ساله مشاوره ، پیاده سازی و ممیزی سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرا ت توسط تیم نت بهره ور فراگیر می باشد.چون کار این تیم حوزه سیستم های مدیریت نگهداری وتعمیرات به صورت تخصصی است لذا ماژول ها و امکانات نرم افزارهای نگهداری وتعمیرات طرح ریزی شده توسط این تیم نیز کاملا تخصصی و ویژه و متفاوت با نرم افزار داخلی و حتی خارجی است.

اینکه چه سوالات در ممیزی نت طرح می شود و یا اینکه سیستم امتیاز دهی و مدل های گزارشات تحلیلی این ماژول ممیزی نگهداری وتعمیرات چیست؟ بحثی است که باید تجربه کنید و اثربخشی آن را در فعالیتهای نگهداری وتعمیرات سازمان از نزدیک مشاهده کنید.انشالله موفق باشید

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.