مراحل پیاده‌سازی نرم‌افزار نگهداری و تعمیرات CMMS-EAM

mkmsپیاده سازی نرم افزارهای نگهداری و تعمیرات CMMS یکی از دغدغه‌های اصلی و چالش برانگیز اکثر سازمانهای بزرگ و صنعتی کشور است. بسیاری از سازمان ها اقدام به انتخاب و خرید نرم افزار نت کرده اند ولی بعد از گذشت یک سال آن بهره مندی موردنظر از نرم افزار را محقق نکرده اند. برخی بدبودن نرم افزار را (که تا حدودی هم حق دارند) بهانه کرده و مجدد سازمان بعد از تغییراتی در ساختار در طول سال نفرات جدید اقدام به خرید نرم افزار نت بعدی کرده اند، اما مشکلات هم چنان باقی است.
برای پیاده سازی نرم افزار نگهداری و تعمیرات سازمان باید بروی یک بستر و پایه ای اقدام کند.بستر و پایه ای که زیرساخت استقرار یک ماژول نرم افزاری را پوشش می دهد.در واقع قبل از اقدام به انتخاب، خرید و پیاده سازی نرم افزار نت، سازمان باید بستر سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات خویش را بر اساس استانداردهای نت و نیازمندیهای نگهداری تجهیزات سازمان بهبود دهد.
اما یک نکته مهم دیگر نیز باید در نظر گرفته شود که نرم افزار و سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات نیاز مبرم به برنامه ریز دارد.فقط صرف ایجاد واحد برنامه ریزی در ساختار سازمانی کفایت نمی کند، باید افراد با مهارت برنامه ریزی در سازمان وجود داشته باشند که از خدمات نرم افزار های نت بتوانند استفاده کنند.به این مقوله درمطلبی دیگر خواهیم پرداخت.اما در شکل زیر سعی شده است به زبان ساده پلکان استقرار ماژول های نرم افزار نت نشان داده شود ولی این پلکان نیاز من به پایه و بستری است که این بستر نیز در شکل ترسیم شده است که چه مراحلی در سیستم مدیریت نت سازمان باید دیده، طرحریزی و اجرا شود.

Slide1

این نوشته در راهنمای خرید نرم افزار, مقالات ارسال و , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *