پیاده سازی نرم افزار نگهداری و تعمیرات CMMS در صنایع

پیاده سازی نرم افزار نگهداری و تعمیرات CMMS در صنایع

بعد از تهیه و خرید و نصب نرم افزار نگهداری و تعمیرات CMMS چه باید کرد؟ مهم ترین بخش پیاده سازی نرم افزار نگهداری و تعمیرات ، استاندارد بودن فرایند آن است. استاندارد بودن مراحل پیاده سازی نرم افزار نگهداری و تعمیرات شرایطی دارد که در محتوی آن باید دقت زیاد شود. مشاور در کنار شما نقش کلیدی دارد. البته مشاوری که تجربه کافی در پیاده سازی نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات CMMS داشته باشد. آموزش نگهداری و تعمیرات برای پرسنل فنی و تیم برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات سازمان مهم است. این آموزش ها باید مسیری را طی کند که بتوانید داده های کلیدی و مهم تجهیزات را گردآوری کنید. 

بهترین مسیر در پیاده سازی نرم افزار CMMS را اینجا لیست شده است.

پیاده سازی نرم افزار نگهداری و تعمیرات:

  1. اجرای سیستم کدینگ مکان
  2. اجرای سیستم کدینگ تجهیزات
  3. اجرای سیستم کدینگ ابزارها و قطعات یدکی
  4. طبقه‌بندی تجهیزات مبتنی بر استاندارد ایزو ۱۴۲۲۴
  5. تهیه خانواده و درخت تجهیزات مبتنی بر استاندارد ایزو ۱۴۲۲۴
  6. استانداردسازی حالات خرابی
  7. استانداردسازی درخواست کارها
  8. استانداردسازی برنامه‌های پیشگیرانه
  9. طرح ریزی فرآیندهای نگهداری و تعمیرات
  10. طرح ریزی گردش کار درخواست کار
  11. طرح ریزی گردش کار درخواست فنی
  12. طرح ریزی گردش کار دستور کار
  13. آرشیو فنی تجهیزات
  14. تبیین رسته های کاری
  15. تبیین کاربران نرم افزار
  16. تبیین سطح دسترسی کاربران
  17. ورود اطلاعات پایلوت و تست 
  18. اجرای نرم افزار و دریافت بازخور از وضعیت 
  19. حذف سیستم کاغذی و الزام واحدهای تولیدی و فنی به پر کردن فرم ها در نرم افزار نگهداری و تعمیرات
  20. بهره برداری نرم افزار نگهداری و تعمیرات

بهره برداری نرم افزار نگهداری و تعمیرات

برای اینکه بدانید چقدر در استقرار نرم افزار نگهداری و تعمیرات موفق بودید نیاز به تبیین شاخص بهره برداری نرم افزار نگهداری و تعمیرات دارید. این شاخص نشانگر این است که چقدر برای درخواست کار و دستور کارهای تعمیراتی پرسنل بهره برداری و تولید سازمان از نرم افزار استفاده می کنند. اما اندازه گیری این شاخص منوط به آن است که قبلا به کلیه پرسنل فنی قواعدی را گفته باشید.

قواعد استقرار نرم افزار نگهداری و تعمیرات

  1. هیچ فرد فنی فعالیت نگهداری یا فعالیت تعمیرات انجام نمی دهد مگر اینکه دستور کار داشته باشد.
  2. مقدار نفر ساعت کاری پرسنل فنی از روی فرم های نرم افزار نگهداری و تعمیرات استخراج می شود.
  3. اضافه کاری پرسنل فنی منوط به بند دو است.
  4. آنچه انجام می شود مطابق با آنچه استانداردسازی شده است گزارش شود.

نکات فوق مهم هستند و حسب تجربه عملی و کاربردی ما در پیاده سازی نرم افزار نگهداری و تعمیرات کسب شده اند. برای دریافت دمو نرم افزار نگهداری و تعمیرات CMMS که یکی از استانداردترین نرم افزار فارسی زبان در کشور است به فرم دریافت دمو نرم افزار نگهداری و تعمیرات مراجعه فرمایید.

لینک دانلود فایل PDF پیاده سازی نرم افزار نگهداری و تعمیرات CMMS در صنایع

دانلود ویدئو

دانلود فایل صوتی

فایل صوتی MP3 پادکست نگهداری و تعمیرات دانلود کنید.

2 پاسخ
  1. امین
    امین گفته:

    با تشکر
    کاش به تفصیل به این موارد می پرداختید

    پ ن: برای بهبود سایت ها و طراحی مجدد اونها تمایل به همکاری دارید؟

    پاسخ
    • نرم افزار نگهداری و تعمیرات
      نرم افزار نگهداری و تعمیرات گفته:

      با سلام و احترام به صورت مفصل در این زمینه های صحبت کرده ایم حتما به وب سایت نگهداری و تعمیرات بهره ور فراگیر TPM مراجعه فرمایید
      http://www.irantpm.ir
      موفق باشید

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.